Nenávist

2. září 2016 v 8:51 | Ondračka Luděk
Když s kýmkoliv řeším problematiku pohostinství, případně hodnocení práce někoho jiného, je vždy cítit zvláštní vzdor, takže nenávist. Pominu teď diskuzi s laiky. Tam je to skoro vždy mimo problematiku. V profesionálním prostředí, je jakákoliv recenze (kritika), v podstatě pomoc. Když o firmě někdo píše, tak ukazuje zájem a je jen na kritizovaném, aby si s touto informací pohrál. Já za svojí kritikou vždy vidím lidi, kteří se snaží v daném oboru uživit. Jsou to zaměstnanci i vedení. Nevidím jim do hlavy ale v souladu s moderním vývojem restaurací u nás hodnotím co vidím. Sám se snažím totéž dělat i ve svých firmách. Hodnocení, případně kritika je vždy konkrétní a jasná. Nepíši o kvalitě menu někde v průměru. Napíši rovnou co je špatně. Ono schovávání se za nekonkrétní kritiku, dokazuje neschopnost autora. Jasně předložená kritika pak možnost rozboru. V tom je nejvyšší přínos kritiky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jakub Masařík Jakub Masařík | 21. září 2016 v 13:04

[Smazaný komentář]Odpověď pro restaurater.

Dobrý den.

Já rozhodně nemám problém s tím aby lidé vyjadřovali své názory. Dokonce si myslím, že není nutné, aby byl člověk fotbalovým trenérem k tomu, aby mohl kritizovat národní mužstvo. Šlo mi o to, že člověk z oboru by měl nejdříve pracovat na sobě a až si sám sebou bude stoprocentně jistých, může začít poučovat ostatní.
Ano jsem laik. Ale mám rád dobré jídlo, rád si doma občas uvařím z kvalitních surovin a rád navštěvuji dobré restaurace.
A jsem zastáncem názoru, že základem dobré restaurace je to, že si v ní na stejném jídle pochutnám lépe než na tom co si sám uvařím doma. Což se mi u Vas moc nestává.
Například dnešní menu. Boršč - neurazil, ale opravdu umím lepší. A zapečené brambry - proč ten eidam na nich?
Navíc, když v jídeláku kdekoliv vidím vepřový flamendr nebo katův šleh (nevidím v tom rozdíl) budí to ve mě nedůvěru..
Občas se mi u Vás také stávalo, že jsem našel hrubku v týdenním menu nebo, že mi obsluha přinesla druhé jídlo ještě před tím, než jsem dojedl polévku. Proto jsem si dovolil nazvat Vás průměrem.
A proto si myslím, že jako restauratér byste měl spíš ještě pracovat na svém podniku než kritizovat druhé.
S pozdravem Jakub

2 Jakub Masařík Jakub Masařík | 21. září 2016 v 13:06

Dobrý den.

Já rozhodně nemám problém s tím aby lidé vyjadřovali své názory. Dokonce si myslím, že není nutné, aby byl člověk fotbalovým trenérem k tomu, aby mohl kritizovat národní mužstvo. Šlo mi o to, že člověk z oboru by měl nejdříve pracovat na sobě a až si sám sebou bude stoprocentně jistých, může začít poučovat ostatní.
Ano jsem laik. Ale mám rád dobré jídlo, rád si doma občas uvařím z kvalitních surovin a rád navštěvuji dobré restaurace.
A jsem zastáncem názoru, že základem dobré restaurace je to, že si v ní na stejném jídle pochutnám lépe než na tom co si sám uvařím doma. Což se mi u Vas moc nestává.
Například dnešní menu. Boršč - neurazil, ale opravdu umím lepší. A zapečené brambry - proč ten eidam na nich?
Navíc, když v jídeláku kdekoliv vidím vepřový flamendr nebo katův šleh (nevidím v tom rozdíl) budí to ve mě nedůvěru..
Občas se mi u Vás také stávalo, že jsem našel hrubku v týdenním menu nebo, že mi obsluha přinesla druhé jídlo ještě před tím, než jsem dojedl polévku. Proto jsem si dovolil nazvat Vás průměrem.
A proto si myslím, že jako restauratér byste měl spíš ještě pracovat na svém podniku než kritizovat druhé.
S pozdravem Jakub

3 restaurater restaurater | E-mail | 21. září 2016 v 22:39

Dobrý den.
Tak jsem v naprostém klidu. Vidím, že boršč byl v pořádku, jen Vám prostě nechutnal. Co je to za pojem, že umíte lepší. A brambory s eidamem. Tak to by mně zajímalo, co máte proti této kombinaci.
Eidam se na zapékané brambory dává od nepaměti. Obzvlášť, když se jedná o eidam živočišného typu, což nemáte stejně šanci poznat.Tady jste úplně vedle. A chyba obsluhy a v jídelním lístku. Je to chyba. Nemyslím si, že by to mělo vliv na kvalitu jídla. Jinak 100% bezchybný člověk neexistuje. Dokonce bych jím ani nechtěl být. Myslíte si, že několik opsaných frází ve stylu katův šleh, z Vás dělá odborného kritika. To je bohužel dost málo. Já si dokonce myslím, že kritizovat výkon jakéhokoliv týmu, by mně člověk znalý oboru.

4 Jakub Masařík Jakub Masařík | 22. září 2016 v 12:08

Já přeci už od začátku říkám, že není problém v tom, že by mi u vás vyloženě nechutnalo. Ale nikdy jsem od Vás neodcházel s nějakým gastronomickým zážitkem. Prostě se u vás najim a není mi po tom špatně. Ok, ale od někoho kdo tvrdí, že má jeden z nejúspěšnějších podniků v Třebíči proste očekávám více. Nerozumim vaši pripomince ze nejsem schopný poznat živočišný eidam. A dovolim si tvrdit, že pokud mi obsluha přinese druhé jídlo dříve než dojim polévku tak to rozhodne vliv na kvalitu jídla má..

5 restaurater restaurater | E-mail | 22. září 2016 v 21:22

Sám nevím o tom, že bych někde tvrdil, že mám jeden z nejúspěšnějších podniků, přesto bych s tou myšlenkou souhlasil. Věřím tomu, že jsme v mých firmách v rámci Třebíče ušli největší kus cesty k přechodu od socialismu ke kapitalismu. Jediné co nás obrovsky brzdí je stav naší společnosti. Změřit úspěšnost, to nejde. Někdo si pod tím představuje menu za 69,-.
Nevím co očekáváte více. Díky EET se toho možná dočkáte.
Jinak co se jídel týče, jsme rádi, že jídlo u nás odpovídá vysokým standardům. Dokonce na obou směnách se daří držet obdobnou kvalitu, což je v českém pohostinství zásadní problém. A gastro zážitek. To se bude muset ještě hodně změnit. Dnes Vám něco takového nenabízí nikdo v Třebíči. Obávám se že ani v kraji.

6 Jakub Masařík Jakub Masařík | 23. září 2016 v 9:52

Myslím, že je na čase tuto debatu ukončit. Začínáte mluvit z cesty a pletete páté přes deváté. Sám kritiku rozdáváte, ale nejste ochoten ji přijmout. Svoje neúspěchy svádíte na společnost.. Když se proti Vám někdo ohradí je chyba na jeho straně. Vnucujete mi menu za 69Kč a EET - a to už jste úplně mimo..
Ať se daří. Jakub

7 restaurater restaurater | E-mail | 23. září 2016 v 17:52

[6]: Jsem překvapen. Argumenty Vám nějak uletěly.

8 Jakub Masařík Jakub Masařík | 29. září 2016 v 12:02

Argumenty neuletěly. Vy jste jen začal mluvit dost z cesty..

9 restaurater restaurater | E-mail | 3. října 2016 v 12:00

Poslední reakce.
Je neskutečné, jak se povídání o jídlech přesune do osobní roviny a urážení. Nehodlám vůbec reagovat na Vaše napadání až urážení. Vrátím se k jádru věci. Vy jste napsal, že Vám nechutnaly dvě jídla. První boršč, nemělo žádnou vadu což jste ve finále sám uznal, prostě jen máte pocit, že umíte lepší. Druhé, sýr na zapékaných bramborách, jste už ani nekomentoval, poněvadž to byl od Vás nesmysl. Samozřejmě, že tam ten sýr patří. To byly konkrétní věci, z nichž jste nakonec nedokázal ani jednou, že nemáte pravdu, tudíž kritika byla špatně. To asi byl pro Vás problém. Snažil jsem se Vám naznačit, že chtít za  polévku 20 Kč, za hlavní jídlo 83 a očekávat gastro zážitek je do nebe volající hloupost. Takto to doopravdy nefunguje. Co může fungovat, to je kvalita surovin. Tu se snažíme u věcí které můžeme ovlivnit dodržovat. Rovněž postupy odpovídají dané receptuře. Tam prostě není co kritizovat. Že Vám to nechutná, tak to bude problém jinde. Mně taky v minulosti chutnala bramborová kaše z prášku a stejně tak polévky. Je to jen o vývoji. Vemte si dvě srovnatelná jídla z různých restaurací a pak porovnávejte. Samozřejmě si k tomu uvařte i své.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama