Spravedlnost?...

26. dubna 2016 v 8:15 | Luděk |  ekonomika
A je to tady. Farmářské trhy nebudou spadat pod EET. Takový padl návrh. Obávám se, že v ten okamžik se staneme republikou s největším množstvím farmářských trhů na světě. Najdou se i farmářské hospody a obchody.... Rozumím situaci, kdy nějaký zahrádkář prodává něco málo ze své produkce. Tudíž se jedná o obrat v roce v řádu set korun. Jak to pohlídat, to už bude asi oříšek. Dobře, chtějí to na ministerstvu řešit, tak ať to řeší. Pak je zapotřebí řešit také pohostinství. V tomto státě, je zákazník trestán za využívání služeb a hlavně pohostinství. Pohostinství je specifické v tom, že je nutné k prodávnému zboží přidat standartně vysokou přirážku. Není to z důvodu nenažranosti majitelů. Je to z důvodů obrovských nákladů, které se vážou na prodej. Slušné restaurace jsou zatíženy neskutečnýmy náklady na vybavení, hygienu, energie, personál a další. To vše se projeví v přirážce u prodaného zboží. A tady je ten problém. Zákazníci navštěvují restaurace právě z toho důvodu. Je nesmysl si doma držet vybavenou restauraci se zásobama a navíc hostit kamarády. Tak se jde do restaurace. Restaurace si naůčtuje svoji nutnou přirážku, třeba 300%, z důvodů, které již známe a tím pádem, odvede státu 3 x DPH. Obchody si přiráží maximálně 100%, takže odvedou státu 1 x DPH. Je logické, že jejich přirážka je nízká. Nijak se o Vás nestarají. Nevaří, nemůžete tam sedět s kamarády do rána a užívat si. Takhle se to zdá vše v pořádku. Jen do té chvíle, než se podíváme na čísla. Restaurace z jedné litrové lahve alkoholu odvede státu na DPH například 3 x 42 Kč. Obchody ze stejné lahve odvedou státu 1 x 42 Kč. Podotýkám opět, že se jedná o DPH. To je částka, kterou platí vždy zákazník ze svých zdaněných peněz. Z této částky nemá nic ani restaurace ani obchod. Proč tomu tak je. Proč jeden segment obchodu má odvádět 126 Kč a druhý 42 Kč?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama