EET, zákaz kouření a další

16. března 2016 v 8:43 | Ondračka Luděk |  Zákazníci
Co je vlastně hlavní problém restaurací? Zdánlivě to vypadá, že hlavně to co je v nadpisu. Jenže to se pravděpodobně letos vyřeší. No a to je vše. Tak to rozhodně ne. Prvním zásadním problémem je samotný zákazník a proti němu profesionál.
Jeden chce ušetřit a přitom se dobře najíst, napít, připadně se i pobavit. Ten druhý se chce uživit a v závislosti na morálce poskytovat více méně žádanou službu. A jak pak vypadá praxe? Stačí se podívat na průměrné město velikosti Třebíče. Na dobré jídlo najdeme jen těžce 5 provozoven. Na noční zábavu v podstatě nic. Jen na pohodovou zábavu funguje jediný provoz s vybavením spíše pro město třikrát větší (bar Don).
Jak je to možné? Za prvé má fungovat jako první (tržní) filtr, zákazník. Jenže toho zajímá cena. Pivo a meníčka, to je určující segment českého pohostinství. Nikdo neřeší, že údajně nejlepší pivo na světě, je nejlevnější na světě. Stejně tak nikdo neřeší, že za 69 Kč, nejde vyrobit slušné jídlo. A zvláštní je, že nikdo neřeší ani stav restaurací. Teda ano, stát tvrdí, že tak činí. Všichni vidíme jaké jsou výsledky jeho činění. Stačí si pustit Ano, šéfe a těch hnusných restaurací už tam bylo.
Takže kudy je cesta za lepší úrovní restaurací?
Změnit se musí za prvé zákazník. Stačí snížit měsíční počet návštěv za požadavek vyšší kvality. I u piva nemusím přece sedět v hnusné restauraci se strašnou obsluhou. Zároveň musí zákazník uvažovat nad tím, co vlastně jí. Váha masa 100g ? To snad je pro školní jídelnu. A když jsme u školní jídelny. Zneužívat jejich nabídky a přitom vědomě okrádat děti?
A profesionál? Zvýšit ceny, které si obhájí kvalitnější službou. Lepším zázemím restaurace i trochu vyšší mzdou pro zaměstnance s motivačním cílem = lepší službou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama