Březen 2016

Kvalita restaurací

27. března 2016 v 10:44 | Luděk |  Zákazníci
Včera jsem byl na návštěvě ve Znojmě. Pozdní oběd jsme si dali v restauraci, o které jsem neměl ani tušení. V historickém centru, pěkně s krbem. Moc příjemné. Venku je ještě nic moc, tohle bylo k tomu moc fajn. Během povídání, mně má máma, která chodí do restaurací minimálně říká, že kvalita restaurací se zvedá. Nevěnoval jsem tomu příliš pozornost. V průběhu času, se mně ta myšlenka začala vracet. V restauraci u krbu bylo fakt příjemně. Menu bylo pozitivní. Sice nechápu, proč je v bramboračce magi, ale jinak byla dobrá. Restaurace zdůrazňuje, že si vyrábí sama noky. Tak jsem je samozřejmě ochutnal. Nechutnaly mně. To samo o sobě neznamená, že byli špatné. Pochvalu si zaslouží snaha jít vlastní cestou. Jinak byla jídla také velice slušná. Jenom to dlouho trvalo. Takže jde naše restauratérství nahoru? Musím dát za pravdu své mámě. Jde. Pomaličku, malímy krůčky. A pokud to vidí i zákazníci, tak dojde k tomu nejlepšímu. Obě strany jsou na úpatí toho obrovského kopce a začíná se šplhat....A hlavně společně...

EET, zákaz kouření a další

16. března 2016 v 8:43 | Ondračka Luděk |  Zákazníci
Co je vlastně hlavní problém restaurací? Zdánlivě to vypadá, že hlavně to co je v nadpisu. Jenže to se pravděpodobně letos vyřeší. No a to je vše. Tak to rozhodně ne. Prvním zásadním problémem je samotný zákazník a proti němu profesionál.
Jeden chce ušetřit a přitom se dobře najíst, napít, připadně se i pobavit. Ten druhý se chce uživit a v závislosti na morálce poskytovat více méně žádanou službu. A jak pak vypadá praxe? Stačí se podívat na průměrné město velikosti Třebíče. Na dobré jídlo najdeme jen těžce 5 provozoven. Na noční zábavu v podstatě nic. Jen na pohodovou zábavu funguje jediný provoz s vybavením spíše pro město třikrát větší (bar Don).
Jak je to možné? Za prvé má fungovat jako první (tržní) filtr, zákazník. Jenže toho zajímá cena. Pivo a meníčka, to je určující segment českého pohostinství. Nikdo neřeší, že údajně nejlepší pivo na světě, je nejlevnější na světě. Stejně tak nikdo neřeší, že za 69 Kč, nejde vyrobit slušné jídlo. A zvláštní je, že nikdo neřeší ani stav restaurací. Teda ano, stát tvrdí, že tak činí. Všichni vidíme jaké jsou výsledky jeho činění. Stačí si pustit Ano, šéfe a těch hnusných restaurací už tam bylo.
Takže kudy je cesta za lepší úrovní restaurací?
Změnit se musí za prvé zákazník. Stačí snížit měsíční počet návštěv za požadavek vyšší kvality. I u piva nemusím přece sedět v hnusné restauraci se strašnou obsluhou. Zároveň musí zákazník uvažovat nad tím, co vlastně jí. Váha masa 100g ? To snad je pro školní jídelnu. A když jsme u školní jídelny. Zneužívat jejich nabídky a přitom vědomě okrádat děti?
A profesionál? Zvýšit ceny, které si obhájí kvalitnější službou. Lepším zázemím restaurace i trochu vyšší mzdou pro zaměstnance s motivačním cílem = lepší službou.

Zákaz kouření .....

8. března 2016 v 9:18 | Ondračka Luděk |  Číšníci a servírky
Opět se v televizi předhánějí někteří politici v ukázkách jak moc myslí na lidi. On je zákaz kouření bude omezovat. On jim přímo ublíží. Není to náhodou naopak? Uvažují při svých návrzích úpravy protikuřáckého zákona nad tím, že v těchto provozech pak musí pracovat lidé? Lidé, za které musí zaměstnavatel nést zodpovědnost?
Co kdyby pro tentokrát upřednostnili zájem zdraví a navíc i většiny?
K čemu je jejich alibismus. Pro kuřáky?