Prosinec 2015

Zodpovědnost

20. prosince 2015 v 10:45 | Ondračka Luděk |  Číšníci a servírky
Stále mne překvapuje nedospělost většiny zaměstnanců v pohostinství. Je to profese jako každá jiná, se stejnýmy právy a povinnostmi. Přesto většina pracuje za minimální mzdu, i když ze zákona mají nárok na plat zařazený ve třetí platové třídě. Dělají přes dvě stě hodin za měsíc, bez příplatků za přesčasy. O příplatkách za víkendy, svátky, noční, tak o tom ani neví?
I to je důvod, proč je tento obor tak podhodnocený.

Ty pokladny.....

18. prosince 2015 v 10:53 | Ondračka Luděk |  EET
Pokladny.
Opět sněmovna projednává a opět zbytečně.
Pokud nebudou pokladny, potud budou všechny služby v problémech.
Jak jednoduché vyjádření k tak složité problematice.

17. prosince 2015 v 21:18 | Ondračka Luděk
Restauratér.
Ano, tak to jsem teď já. Netušil jsem, že něco takového budu někdy dělat a najednou jsem v oboru 23 let. Snažím se tomuto složitému odvětví porozumět a i pro to vznikl tento blog.
Vadí mně, jak je pohostinství stavěno profesně na úroveň uklízeček (nemám nic proti uklízečkám, nepředpokládá se v tomto oboru nějaké vzdělání, případně hlubší znalost problematiky profese).
Stejně tak mně vadí neznalost zaměstnanců a zákazníků. Pak si jen těžce jsou schopni vzájemně vyhovět a podle toho to v pohostinství vypadá.
A proč máte tento blog číst?
Pokud Vás zajímá pohostinství, tak se zde dočtete realitu o oboru, kterému všichni rozumí, spousta orgánů jej kontroluje, stát dokonce určuje ceny a přesto najít slušný podnik je skoro nemožné.
Podělím se s Vámi o své zážitky v tomto oboru, včetně návštěv restaurací atd.